Bij welke klachten

Acupunctuur,Gewichtsbeheersing & Cryolipolyse

Bij welke klachten?

Indicaties volgens de Wereld Gezondheid Organisatie

De Wereld Gezondheid Organisatie heeft veel onderzoek laten doen naar de werking van acupunctuur en heeft daaruit een lijst opgesteld met indicaties:

Allergieën

voor onder andere: voedsel, huisstofmijt, huisdieren, pollen

Borst

spanning op de borst, vol gevoel van de borst, pijn op de borst, hartkloppingen

Gewrichten

Gewrichts en spieraandoeningen:stijfheid, pijnklachten, bewegingsbeperkingen, artrose, reumatische aandoeningen, gewrichtsontstekingen, slijmbeursontsteking, spier, of pees(pijn)klachten, krachtsvermindering, trillingen, krampen, nek en rugklachten, fibromyalgie (spierreuma), tennisarm, verstuikingen, (sport)blessures, herstel na orthopedische operaties

Gynaecologie

Menstruatie klachten, premenstruele klachten (PMS), overgangsklachten, gespannen en pijnlijke borsten, bepaalde vormen van verminderde vruchtbaarheid, witte vloed (leukorrhoea), begeleiding van IUI/IVF/ICSI-traject, stuitligging van de baby, zwangerschapsklachten

Hoofd

hoofdpijn, migraine, lokale haaruitval, aangezichtspijn, duizeligheid (bijvoorbeeld Ménière), zwaar gevoel in het hoofd

Huid

transpiratieproblemen, jeuk, droge huid, eczeem, acne, koortsblaasjes, gordelroos, psoriasis, steenpuisten, zweren

Interne klachten

bloedarmoede, kouwelijkheid, doorbloedingproblemen, hoge bloeddruk, lage bloeddruk, schildklieraandoeningen, diabetes, overgewicht

Keel, neus, oor

(chronische) neusverkoudheid, voorhoofdsholteontsteking, bijholteontstekingen, allergische verkoudheid, hooikoorts, oorpijn of oorontsteking, oorsuizen of oorruizen, bepaalde gevallen van doofheid, hoest, heesheid, keelpijn, spraakproblemen, brok in de keel, tandvleesproblemen, kiespijn, aften, slechte adem, bittere smaak in de mond, droge mond, verhoogde speekselvloed, koortsuitslag

Klachten bij kinderen

hoest, verkoudheid, astma, bronchitis, keelontsteking, darmklachten, buikpijn, bedplassen, slaapproblemen, tanden krijgen, eczeem, oorpijn/ontsteking

Ledematen

koude ledematen, zwaar gevoel, vochtophoping (oedeem)

Luchtwegen

(chronische) verkoudheid, slechte afweer, kortademigheid, astma, bronchitis, hyperventilatie

Mentale stoornissen

slaapstoornissen, veel dromen, hyperventilatie, rusteloosheid, angst, flauwvallen, dwangmatig huilen of lachen, snel schrikken, depressie, vergeetachtigheid, anorexia nervosa, lusteloosheid, gebrek aan energie, algehele zwakte, overspannenheid, stress, burnout

Oog

ontstoken ogen, jeukende ogen, tranende ogen, droge ogen, branderige ogen, wazig of vlekken zien, slechtziendheid

Spijsvertering

misselijkheid, slechte eetlust, overgeven, zuurbranden, oprispingen, maagpijn, gal-aandoeningen, diarree, obstipatie buikkrampen, buikrommelingen, buikpijn, opgezette buik, prikkelbare darm syndroom, aambeien

Urinewegen

urineweginfectie, incontinentie, blaas- of nierstenen, impotentie, verminderde vruchtbaarheid, vroegtijdige of nachtelijke zaadlozingen, prostaatklachten

Verslavingen

rookverslaving, eetverslaving, alcoholverslaving, drugsverslaving

Zenuwstelsel

hernia, doof gevoel, zenuwontsteking/pijn (neuralgie), zoals:

– intercostaalneuralgie (zenuwpijn tussen de ribben)

– ischias, ischialgie

– neuralgie na gordelroos

– aangezichtspijn, trigeminusneuralgie

gevolgen van whiplash (pijn, duizeligheid, moeheid, concentratieverlies), epilepsie, gevolgen

van CVA (hersenbloeding, herseninfarct)

Zwangerschapsklachten

misselijkheid, zure oprispingen, stuitligging, bevalling opwekken, pijn na de bevalling, stimuleren van borstvoeding, borstontsteking

.

Praktijk Heerhugowaard ''de Noord